Opiekunowie:
wychowawca - mgr Rober Szwarc,
wychowawca - vice-dyrektor mgr Jacek Vogel
mgr sztuki art. plastyk - mgr Paweł MAciak
mgr sztuki art. plastyk - mgr Paweł Nowakowski.
Wróciliśmy właśnie z wyjątkowo twórczego pleneru- aura była dla nas bardzo łaskawa i przez wszystkie dni naszego pobytu mieliśmy słońca pod dostatkiem.
W takich warunkach, gdzie światło i jego blask decydują o tym, jak natura przedstawia swoje oblicze, z pewnością było nam łatwiej ją postrzegać. Sprawiało to,
że czuło się zapał do pracy i powiew procesu tworzenia, potencjał twórczy panujący wśród uczestników pleneru, bogactwo i klimatyczność otaczającej nas natury.
Miejsce pleneru też było wyjątkowe i miało znaczenie w powstawaniu prac plastycznych: ośrodek położony w malowniczym lesie sosnowym u zbiegu rzek Luciąży i Pilicy,
w pobliżu Zalewu Sulejowskiego. Teren monitorowany i ogrodzony, co dawało poczucie bezpieczeństwa.
Dla mnie są to szczególne okolice, ponieważ wiele lat temu, właśnie w Polance – blisko Sulejowa, spędzałem z rodziną każde wakacje.
Teraz, po tylu latach, mogłem powrócić w te strony, przypominając sobie miejsca, w których
często przebywałem i fascynowałem się ich urodą. Jest to rzeczywiście sam środek lasu sosnowego, w pobliżu którego znajdują sie wodne rozlewiska.
W sumie teren ciekawy, zróżnicowany – dający możliwość znalezienia ciekawych kompozycji, analizujących relacje miedzy treścią a formą.
Program naszego pleneru jak zwykle zawierał konkretne zadania do wykonania.
Każdy z uczniów zobowiązany był do przyjrzenia się i dostrzeżenia
Tego, co wyróżnia te okolice od innych, umiejętnie realizując szkice kompozycyjne.
Obserwując naszą zdolną młodzież, stwierdzam, że doskonale poradziła sobie z powierzonym jej zadaniem.
Dla klasy II b LP, był to drugi plener, natomiast dla klasy III Liceum Plastycznego – trzeci.
Jak zawsze, najważniejszym celem takiego pleneru jest nauka prawidłowej obserwacji,
postrzegania natury w jej prawdziwym kształcie, z zachowaniem bogactwa form rysunku.
Stanowi to podstawę do rysunku i malarstwa i jest najtrudniejszym do wykonania zadaniem.
Poszukiwanie ciekawej kompozycji, budowanie przestrzeni – różnicowanie planów,
uwzględnienie perspektywy powietrznej, poszukiwanie środków wyrazu plastycznego,
interpretacja oraz wykorzystanie możliwości technik rysunkowych i malarskich,
to następne etapy realizacji zadań plenerowych.
Jestem bardzo zadowolony z pracy naszych uczniów, ich zaangażowania, chęci pokazania
prawdy, wydobycia piękna przyrody, uroku barw w zmienności oświetlenia.
Realizowane prace zawierały oryginalne interpretacje, własne przemyślenia, uczniowie posługiwali się różnymi technikami rysunkowymi i malarskimi.
Było mnóstwo korekt i przeglądów, nieustająca walka z naturą, a wszystko pod kontrolą, opieką nauczycieli – artystów plastyków, dbających o wysoki poziom prac
oraz zdobywanie przez młodzież umiejętności plastycznych.
Tegoroczny jesienny plener uważam za udany, kreatywny, dający niewątpliwie możliwość rozwoju wyobraźni, inspirowania się naturą i jej pięknem.
Paweł Nowakowski
Zapraszamy do odwiedzenia galerii -
... więcej
|