Targi Edukacyjne 2019
Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. T. Makowskiego w Łodzi, już tradycyjnie, zaprezentował się na Targach Edukacyjnych. Impreza odbyła się w dniach 13-14 marca br. Przyciągnęła wielu zainteresowanych – nie tylko wystawców, wśród których znalazły się szkoły podstawowe, średnie i wyższe, lecz również uczniów, którzy tłumnie odwiedzili Atlas Arenę w Łodzi. Przybywali oni samodzielnie oraz w towarzystwie rodziców, zatroskanych przyszłą edukacją dziecka, a także nauczycieli, którzy pomagali im w wyborze przyszłego zawodu.
Stoisko „Łódzkiego Plastyka” budziło zainteresowanie. Odwiedzający mogli dowiedzieć się, jak wyglądają egzaminy wstępne, jakie warunki należy spełnić, by dostać się do szkoły oraz, na czym polega edukacja o charakterze artystycznym. Informacji udzielali nauczyciele (m. in. p. Anna Perlińska, p. Halina Chrapowicka-Ołubek, p. Tomasz Ciechanowski, p. Karolina Woszczyk, p. Aleksandra Hetich) i sami uczniowie, którzy reprezentowali Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. T. Makowskiego.
W tym roku Targi Edukacyjne były szczególne. Przygotowaliśmy bowiem praktyczne lekcje – „Plastyk – zawód XXI wieku", urozmaicone wystawą prac plastycznych, a także pokaz – „Uczeń twórczy i kreatywny”, w którym uczestniczyli podopieczni dwóch fundacji. Organizowała go p. Aleksandra Hetich, na co dzień pracująca jako nauczycielka i projektantka (Piueco). Do współpracy zaangażowała uczennice z klasy pierwszej i trzeciej. Młodzież przygotowywała ekologiczne kreacje stworzone z materiałów recyklingowych. Modelami i modelkami byli podopieczni Fundacji „Dom w Łodzi” oraz Stowarzyszenia „Trisomia 21” (Stowarzyszenia Rodziców i Opiekunów Osób z Zespołem Downa).
„Teatr Eko Mody” był częścią kampanii #PełniaŻycia, w której „Łódzki Plastyk” czynnie uczestniczy. Dlaczego? Wspiera bowiem inicjatywy społeczne, w których najważniejsze staje się dobro dziecka. A warto przypomnieć, że celem wspomnianej akcji jest zmiana wizerunku osób niepełnosprawnych, aktywizacja najmłodszych i umożliwienie im realizowania pasji. Kampania „PełniaŻycia” swoje podsumowanie będzie miała w maju.
Karolina Woszczyk